Magda Figurska Magda Figurska
1357
BLOG

Jak zwymyślać kobietę?

Magda Figurska Magda Figurska Kultura Obserwuj notkę 17

 

Plakat reklamujący film „Łatwa dziewczyna” przedstawia młodą kobietę trzymającą kartkę z napisem „Plotki i prawda o tym, jak zrujnowałam moją reputację”. Postać dziewczyny otacza zestaw czterech obraźliwych epitetów: „sucz”, „dziwka”, „wywłoka”, „zdzira”. Naszym zdaniem, takie przedmiotowe potraktowanie kobiety obraża jej godność jako osoby i zachęca do werbalnej agresji wobec niej. Nie ma znaczenia fakt, że reklamowany film jest komedią. Przekaz wizualny plakatu to: kobieta oraz pogardliwe wulgaryzmy ją opisujące. Dystrybutorem filmu jest United International Pictures Sp. z o.o.

Twórcy tej reklamy i dystrybutor filmu myślą pewnie, że mogą pozwolić sobie na wszystko. Ty możesz podjąć poniższe kroki. Zajmą Ci one tylko 3 minuty.

1. Złóż skargę do Rady Reklamy korzystając z formularza:

http://www.radareklamy.pl/formularz-zgloszeniowy-online.htm

 

Przykładowa treść skargi:

Wielkoformatowy plakatreklamujący film „Łatwa dziewczyna” przedstawia dziewczynę trzymającą kartkę z napisem „Plotki i prawda o tym, jak zrujnowałam moją reputację”. Postać dziewczyny otacza zestaw czterech obraźliwych epitetów: „sucz”, „dziwka”, „wywłoka”, „zdzira”. Takie potraktowanie kobiety obraża jej godność jako osoby i zachęca do werbalnej agresji wobec niej. Nie ma znaczenia fakt, że reklamowany film jest komedią. Przekaz wizualny plakatu to: kobieta oraz pogardliwe wulgaryzmy ją opisujące. W związku z powyższym, przez swój seksistowski charakter i użycie pogardliwych sformułowań wobec kobiety, reklama ta narusza art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy, a pośrednio również art. 5, gdyż może zachęcać do werbalnej przemocy wobec kobiet. Zgodnie z wcześniejszymi orzeczeniami Komisji Etyki Reklamy, reklama narusza dobre obyczaje, również dlatego, że użyto w niej wulgaryzmów. Używanie wulgarnego języka w reklamie jest sprzeczne z ustawą o języku polskim. Zgodnie z art. 32 Kodeksu Etyki Reklamy, do reklamy należy stosować przepisy dotyczące reklam skierowanych do dzieci i młodzieży

 

2.  Wyślij e-mail do Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania z prośbą o interwencję na adres:bprt@kprm.gov.pl

3. E-mail wyślij do wiadomości Stowarzyszenia Twoja Sprawa (\n dystrybutora United International Picturesmailto:enquiries@uip.com.sts@twojasprawa.org.pl  

ZŁÓŻPROTEST! TO MOŻE BYĆ TWOJA KOBIETA!

Proponuję oryginalne danie: SŁOWA W SOSIE OSTRO-GORZKIM,produkt ciężko strawny i kaloryczny, okraszony szczyptą humoru i odrobiną ironii. ================================================= Sprzedaż: www.polskaksiegarnianarodowa.pl, United Express, Warszawa, ul. Marii Konopnickiej 6 lok 227, Tel. 502 202 900

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura